מאמר סן פרנסיסקו

קרון הכבל של סן פרנסיסקו הוא אחד מהאטרקציות המגניבות של העיר ואחד מהמסמלים של סן פרנסיסקו. זו חוויה מרעננת וכייפית וגם אלו שהיו בעיר ואו גרים שם ועל אף שחושבים שהיא תיירותית מאוד יודו שכיף לרכב עליה. כמובן שהקרון Cable Car או Trolly לא משמש רק תיירים, אלא גם מקומיים בעיקר בשעות העומס ועקב הגיאוגרפיה של עיר שחלקה בנוי על גבעות תלולות.


Powell/Mason (קו 59) שהם הפופולרים יותר ו California/manson (קו 61).  
בשני קווי פאוול מומלץ לרכב על הצד שמשקיף למפרץ, כמובן שמעתים את החוויה, זהו הצד המזרחי, או הצד הימיני של הקרון כאשר עוזב את דאונטאון והצד השמאלי כאשר עוזב את Fisherman Wharf.

 

בצומת Powell & Market הקרון מסתובב וזה בהחלט שווה לראות במיוחד עם יש לכם ילדים, ואגב ילדים, שמרו אותם לצידכם כי הקרון בסך הכל פתוח, אנשים קופצים ויורדים. כמו כן אם יש לכם תיקים, שקיות אל תשימו אותם ללא השגחה, הם יכולים להתעופף ברוח.
כאשר אתם יורדים בתחנות תנו לרכבת לעבור ורק אז תחצו.

 

הקרון יכול להכיל 65 נוסעים. יכול להיות שבתחנה הראשונה יהיה קצת לחץ לעליה לקרון, לכן אפשרי ללכת איז בלוק שניים לתחנה הבאה ולעלות שם, שימו לב לשלט חום-לבן שכתוה עליו MUNI וזו התחנה. 
ניתן לשבת בתוך הקרון או בחוץ. 
שימו לב אם לא יהיה מקום לשבת, לעתים תצטרכו לעמוד ולהחזיק בעמודים ואף לעתים לא יהיה עמוד בפנים, אז פשוט קופצים על הקרון ומחזיקים  בעמודים החיצוניים כאשר חצי מהגוף שלכם בחוץ, זה קורה, לפעמים זה מציק לאלה שיושבים, אבל זה קורה. 
הדרך המאתגרת לרכב על הקרון היא בחזית על העמוד החיצוני, כך תיהנו גם מהנוף החזיתי. השמרו, הזהרו.

 

הזמנת רכב בסן פרנסיסקו

הרכבת יוצאת כל עשר דקות, פועלת מ-6:00-24:30, יכול להיות שעת מזג האוויר גשום שיהיו איחורים קלים.

מחירים:

מחיר נסיעה חד פעמית 7 דולר.
דרכון יומי 20 דולר.
דרכון לשלושה ימים, 31 דולר.
דרכון לשבוע, 40 דולר

 

קצת היסטוריה

 

ה- Cable Car היא National Monument והיא היחידה בעולם שהיא נוסעת (נעה).

Cable Car קרונות הכבל של סן פרנסיסקו הם האחרונים במינם שעובדים. הקרונות מונעים ע"י זה שהם אוחזים בקבל תת קרקעי -Grip, הכוח מגיע מ Powerhouse מרכזי. הנהג שמו The Grip-Man הוא אחראי על הנסיעה ועל צלצול הפעמון, עליו צופה כרטיסן ואחרי גם על הסדר הטוב.

 

הקרון הראשון הוקם ב-1873, הרעיון היה שייך לאנדרו הולידיי אשר חזה בתאונות מצערות של כרכרות עם סוסים וחזה כלי תחבורה בטוח יותר. כך שבראשון לספטמבר 1872 נפתח לציבור הקרון הראשון והוא נחל הצלחה. Clay street Hill Rail road.
ב-1877 הקרון השני הגיח לעולם והיה למשוכלל יותר, היה לו grip צדדי, כך שיוכל להסתובב. Shutter Street. 

 

ב-1878 הבא בתור ברחוב קליפורניה והוא עדיין פעיל מה שעושה אותו לקרון כבל העתיק ביותר בעולם.
1883-נפתח לציבור הקרון הגדול ביותר Market St. Cable Railway ולחברה נתווספו עוד חמישה קרונות.
1888- Ferries & cliff מייצרים קווים נוספים. בסך הכל הגיעו לכ-23 קווים.

 

הקרונות היו מרשימות והשפיעו על בניית קרונות דומות ברחבי העולם, אבל החגיגה דועכת.

 

בסביבות 1892 החלו צצות רכבות חשמליות עירוניות שהפקתן הייתה זולה יותר והיו יעילות יותר. היה דירשה להמיר את הקרונות כבל לחשמליות, אך אחת ההתנגדויות הייתה הכיעור של קווי החשמל של החשמליות, הייתה זעקה בקרב מתנגדים אלו נחלו הצלחה זמנית להשאיר את ה Cables Car.

 

ב-1906 רעידת אדמה אכזרית החריבה את העיר ובין היתר פגעה בקרונות, בכבישים ובכלל בסן פרנסיסקו כולה. רעידת אדמה הייתה למעיין אסמכתא בנוגע לעתיד של הקרונות.
ב-1912 נשארו מספר קרונות ובעיקר בגלל שאלו יכול לשאת את הגיאוגרפיה התלולה של העיר. שנות ה-20-30 בשרו את בואם של האוטובוסים ואט אט קרנות הכבל יוצאות מהאופנה עד אשר ב-1944 נשארו רק שלושה קווים. 

המערכת נסגרה לעתים כדי לשפץ ולשכלל. היום כאמור קיימים שלושה קווים עובדים. כאמור שלושה קווים אלו משמשים כאטרקציה וככלי תחבורה לכל דבר.

בוקינג סן פרנסיסקו

בוקינג ניו יורק

בוקינג לוס אנג׳לס

בוקינג לאס וגאס

Cable Car

3 מלונות ב-3 ערים

סן פרנסיסקו זה עכשיו!

מאמר סן פרנסיסקו

מפת אתר

תקנון אתר

ctofsanfrancisco@gmail.com

הזמינו מלון

אתרים נוספים

צרו קשר